Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Rakku

PlayStation 4 anunţat oficial – specificaţii, servicii, jocuri

Recommended Posts

După cum ne aşteptam, show-ul ţinut de Sony aseară la New York a avut un scop precis: prezentarea, în premieră, a noii console de jocuri
video PlayStation 4.

 

După un scurt discurs din partea lui Andrew House, CEO Sony Computer Entertainment, pe scenă a fost invitat Mark Cerny, lead system architect pentru PlayStation 4.
Un aspect important este faptul că acest Cerny are o experienţă vastă în domeniul programării şi design-ul jocurilor video şi ale consolelor în general, lucrând înca de la 17 ani la companii importante precum Atari, SEGA sau Sony. De asemenea, este pentru prima dată când Sony încredinţează "frâiele" unei noi console unui american, acesta fiind un prim semn că gigantul japonez nu doreşte să repete greşelile făcute cu
generaţiile trecute de hardware.

 

Speech-ul lui Cerny s-a concentrat pe două aspecte: dezvăluirea controller-ului oficial pentru PlayStation 4 (care, în mod previzibil, se numeşte DualShock 4) şi prezentarea specificaţiilor tehnice ale consolei. Noul DualShock 4 aduce o serie de modificări semnificative faţă de vechile generaţii de
controller Sony. În primul rând, gamepad-ul va face uz de o suprafaţă sensibilă la atingere (touch pad), plasată pe partea sa frontală. Tehnologia este probabil împrumutată de la PlayStation Vita şi va suporta multi touch.

playstation4-wireless-controller-1.jpg

Crucea direcţională va fi foarte familiară atât pentru deţinătorii de PlayStation 3, cât şi pentru cei de PlayStation Vita, clasicele butoane X, O, triunghi şi pătrat fiind păstrate neschimbate. În schimb, bumperele R1 şi L1, dar mai ales triggerele analogice R2 şi L2 au suferit modificări semnificative, în încercarea de a oferi noului controller un aspect cât mai ergonomic. Nici stick-urile nu au fost trecute cu vederea, design-ul acestora fiind
conceput pentru ca degetele să nu mai alunece de pe grip-ul cauciucat.

Butoanele Start şi Select dispar pentru prima dată de pe un controller PlayStation, fiind înlocuite de butoanele Options (care ar trebui să preia funcţiile Start şi Select) şi Share, despre funcţionalitatea căruia vom intra în detalii un pic mai târziu. Butonul PlayStation (Home) a rămas aproape neschimbat, în timp ce sub acesta şi-a făcut apariţia un difuzor mono, precum şi o mufă de căşti stereo. Jucătorii îşi vor putea cupla aici fie o pereche de căşti (pentru o experienţă auditiva intimă), cât şi headset-ul oficial, livrat în fiecare pachet PlayStation 4, care va înlesni comunicarea dintre utilizatorii noii console.

playstation4-wireless-controller-4.jpg?w

 

 

Un aspect extrem de important al noului DualShock 4 este noul LED light bar, care va juca roluri multiple. Bara luminoasă se va colora în diferite nuanţe pentru a sugera cât mai bine legătura dintre jucător şi personajul controlat din joc: spre exemplu, într-un titlu cooperativ, personajul îmbrăcat în culoarea roşie va fi controlat de gamepad-ul a cărei lumină va fi roşie.

De asemenea, împreună cu funcţiile SIXAXIS (senzori de mişcare), acest light bar va servi pentru detectarea eficientă a poziţionării în spaţiu cu ajutorul noului PlayStation Eye 4. Noua camera video pentru PlayStation 4 va beneficia de doi senzori capabili să detecteze şi adâncimea, precum şi de nu mai puţin de patru microfoane dedicate comenzilor vocale. De asemenea, PlayStation Eye 4 va fi capabilă să detecteze mişcările controller-ului PS Move, compatibil şi cu următoarea generaţie de console de la Sony.

 

playstation4-wireless-controller-5.jpg

Să trecem şi la specificaţiile tehnice. Se pare că majoritatea zvonurilor apărute în privinţa configuraţiei hardware a noului PlayStation 4 erau adevărate: consola va folosi o arhitectură x86-64 bazată pe un APU AMD cu 8 nuclee, un chip video AMD Radeon de generaţie nouă şi o memorie unificată de nu mai puţin de 8GB GDDR5.
Conform spuselor lui Cerny, aceste alegeri au fost făcute de comun acord cu producătorii de jocuri pentru PS4, noua consolă dorindu-se a fi
cât mai familiară şi prietenoasă cu dezvoltatorii de software. Pentru a exemplifica acest lucru, a fost prezentat un scurt demo al motorului grafic Unreal Engine 4, rulat în timp real pe hardware-ul consolei. De asemenea, nu va lipsi un hard disk integrat pentru stocare şi nici opţiunile de bază în ceea ce priveşte conectivitatea.


Deşi au fost oferite toate aceste detalii despre hardware-ul din spatele noului PlayStation 4, aspectul consolei în sine nu a fost încă dezvăluit.
Cel mai probabil, atât design-ul consolei, cât şi preţul acesteia vor fi făcute publice mai târziu în cursul acestui an, la E3 2013 sau GamesCom 2013.

 

specs.png?width=640&height=309

S-a trecut apoi la serviciile şi funcţionalitatea ce urmează să fie oferite prin intermediul PlayStation 4. În primul rand, hardware-ul foarte puternic va permite implementarea unei noi funcţii lower power state (un soi de suspend to RAM), cu ajutorul căreia utilizatorii vor putea trece consola în standby fără a pierde progresul dintr-un joc. La pornirea consolei, aceasta va relua acţiunea fix din locul în care
fusese închisă.


Apoi pe scenă a urcat o altă figură marcantă a industriei gaming-ului - Dave Perry, CEO-ul Gaikai, companie achiziţionată de Sony în cursul anului trecut. Perry a dezvăluit, în premieră, ce rol va purta tehnologia dezvoltată de Gaikai în cadrul ecosistemului PlayStation. Astfel, PlayStation 4 va fi o consolă ce încurajează socializarea şi comunicarea între gameri, aceste aspecte fiind amplificate de posibilitatea de a înregistra, edita şi partaja secvenţe de gameplay prin intermediul PlayStation Network (scopul butonului Share). În acest sens au fost anunţate parteneriate cu Facebook şi Ustream.


De asemenea, jucătorii îşi vor putea transforma PS4-ul într-un veritabil video streaming server, cu posibilitatea ca alţi utilizatori să se alăture jocului tău din postura de spectatori. Mai mult, dacă întâmpini probleme într-unul dintre jocuri, poţi apela la ajutorul prietenilor care urmăresc fluxul tău de gameplay, aceştia având posibilitatea să intervină direct în joc, preluând controlul acţiunii. Tot prin intermediul serviciilor de game streaming dezvoltate
de Gaikai, utilizatorii PlayStation Network vor avea ocazia să încerce direct orice joc de PS4 distribuit prin intermediul acestei platforme, fără timpi de download şi aşteptare suplimentari.

xlarge.jpg?width=640&height=360

 

În cazul achiziţiei unui joc în format digital, acesta va putea fi jucat imediat, în timp ce se descarcă în background. De altfel, Perry nu a făcut un secret din faptul că PlayStation 4 va fi dotat cu chip-uri adiţionale dedicate codării şi decodării video în timp real, performanţele consolei urmând să nu fie afectate de captura sau stream-ul video.


Un alt aspect deosebit de important al integrării Gaikai în funcţiile dedicate consolei PlayStation 4 este comunicare cu consola portabilă PlayStation Vita. Astfel, obiectivul companiei este ca toate jocurile de PlayStation 4 să poată fi stream-uite şi jucate şi pe PlayStation Vita, eliminând astfel dependenţa de televizor.


Tehnologia de video streaming dezvoltată de Gaikai urmează să fie folosită şi pentru asigurarea retrocompatibilităţii cu jocurile dedicate mai vechilor PlayStation 1, PlayStation 2 şi PlayStation 3. Sony nu doreşte însă ca acest sistem de game streaming să fie unul dedicat exclusiv consolei PlayStation 4. Compania japoneză intenţionează să ofere întregul catalog de jocuri clasice pentru PS1, PS2 şi PS3 şi către alte dispozitive conectate la internet, cum ar fi PC-urile, telefoane mobile inteligente sau tabletele.


Deşi serviciile prezentate au fost cel putin interesante, publicul strâns de Sony la PlayStation Meeting 2013 aştepta un lucru mult mai important: prezentarea jocurilor ce-şi vor face apariţia pe PlayStation 4. Primul pe această listă este Knack, realizat chiar de Mark Cerny şi echipa SCE Japan. Deşi se doreşte un joc de generaţie nouă, Knack abordează un stil grafic copilăros, care aduce aminte de desenele animate. De asemenea, Knack va putea fi
jucat şi prin video streaming pe PlayStation Vita, funcţionalitate
demonstrată chiar în timpul prezentării.

 

Apoi s-a trecut la lucruri serioase. Hermen Hulst, directorul studioului Guerilla Games, a urcat pe scenă pentru a prezenta în premieră Killzone: Shadow Fall, un first person shooter de nouă generaţie dezvoltat exclusiv pentru PlayStation 4. Am asistat la o demonstraţie de gameplay, pe care o puteţi urmări în continuare.

 

A urmat Matt Southern de la Evolution Studios (autorii seriei Motorstorm), acesta dezvăluind un nou joc de curse auto, DriveClub, special realizat pentru PlayStation 4. DriveClub se doreşte a fi un simulator auto first person, în care jucătorii vor interacţiona cu mediul înconjurător şi cu bolizii doar la persoana întâi, prin ochii personajului. DriveClub beneficiază de numeroase licenţe pentru maşinile din joc, de un aspect grafic deosebit
de avansat, gameplay-ul fiind orientat către organizarea jucătorilor în
cluburi, prin intermediul cărora pot concura în competiţii online.

 

 

Au fost prezentate mai multe jocuri insa surpriza serii a fost invitarea pe scenă a lui Chris Metzen, vice preşedinte al celor de la Blizzard Entertainment, care, în premieră, a confirmat revenirea gigantului producător de jocuri pentru PC pe tărâmul consolelor. Metzen a confirmat faptul că Sony şi Blizzard au încheiat un parteneriat strategic, în urma căruia Diablo III urmează să fie lansat atât pe PlayStation 4, cât şi pe bătrânul PlayStation 3. Pe lângă interfaţa regândită pentru console, Diablo III pentru PS3 şi PS4 va oferi un nou mod de joc cooperativ local, pentru nu mai puţin de 4 jucători.

cpfqc0jhjpiq1361392368747.jpg?width=640&

 

Sursa: www.go4games.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...